Sezonowe Mistrzostwa klanu VvV:

1. Formuła: SM (Sezonowe mistrzostwa) jest eventem organizowanym przez klan VvV, składającym się z serii turniejów organizowanych na przestrzeni sześciu miesięcy. Za każdy rozegrany turniej, gracze otrzymają stosowną ilość punktów. Turniejami rozgrywanymi w ramach SM będą:
– 3 turnieje rangi „Grand”;
– 4 turnieje rangi „Middle”;
– 5 turniejów rangi „Small”;
– 1 turniej rangi „Masters”;

2. Zapisy: zapisy do SM są otwarte, uczestnictwo dobrowolne, miejsca ograniczone jedynie liczbą chętnych osób. Jedynym warunkiem aby móc wziąć udział w evencie jest bycie członkiem klanu VvV. Każdy gracz zapisać się do eventu może na dwa sposoby:
– Zgłoszenie chęci udziału w konkretnym turnieju jednemu z organizatorów;
– Zgłoszenie chęci udziału w konkretnym turnieju poprzez napisanie komentarza pod newsem dotyczącym owego turnieju (każdy turniej wchodzący w skład SM poprzedzony zostanie stosownym newsem na stronie klanu – http://www.veniv.prv.pl);

3. Ranking: uczestnictwo w turniejach w ramach SM gwarantować będzie zdobywanie punktów, na podstawie których budowany będzie ranking. Za pomocą rankingu wyłonionych zostanie ośmiu najlepszych graczy, którzy dopuszczeniu zostaną do turnieju kończącego sezon i stanowiącym jego finał. Ponad to ranking będzie miał istotny wpływ na rozstawienie graczy w poszczególnych turniejach.
3.1. Punktacja: turnieje rozgrywane w ramach SM będą miały w zależności od rangi – różną punktację i wygląda ona następująco:
– turnieje rangi „Small”:
500 pkt – zwycięstwo;
300 pkt – finał;
180 pkt – półfinał;
90 pkt – ćwierćfinał;
45 pkt – 1 runda
– turnieje rangi „Middle”:
1000 pkt – zwycięstwo;
600 pkt – finał;
360 pkt – półfinał;
180 pkt – ćwierćfinał;
90 pkt – 2 runda;
45 pkt – 1 runda;
– turnieje rangi „Grand”:
2000 pkt – zwycięstwo;
1200 pkt – finał;
720 pkt – półfinał;
360 pkt – ćwierćfinał;
180 pkt – 2 runda;
90 pkt – 1 runda;
– Turniej Mistrzów:
+200 pkt za każdy wygrany mecz w fazie grupowej;
+400 pkt za wygrany półfinał;
+500 pkt za wygrany finał;
*W przeciwieństwie do punktacji w pozostałych turniejach, punkty w Turnieju Mistrzów sumują się, zatem można zdobyć w nim maksymalnie 1500 pkt (500+400+3×200).
3.2. Aktualizacja rankingu: ranking będzie aktualizowany po każdym kolejnym zakończonym turnieju.
3.3. Rozstawienie: zajmujący najwyższe miejsca w rankingu gracze będą rozstawiani w każdym następnym turnieju, w zależności od zajmowanej w rankingu pozycji. Dwaj najwyżej klasyfikowani gracze będą rozstawieni w dwóch przeciwnych połówkach drabinki (gracz najwyżej sklasyfikowany w jej górnej części, a gracz wicelider rankingu w dolnej części drabinki). Gracze zajmujący odpowiednio trzecią i czwartą pozycję w rankingu rozstawieni zostaną – podobnie jak dwaj gracze rozstawieni – w dwóch przeciwnych połówkach drabinki, co w efekcie podzieli drabinkę na cztery ćwiartki, po jednym z czterech najwyżej rozstawionych graczy w każdej. Zatem – według rozstawienia – dwaj gracze sklasyfikowani najwyżej spotkają się ze sobą dopiero w finale, natomiast z graczami rozstawionymi z numerami #3 i #4 spotkają się najwcześniej w półfinałach. Ewentualne dalsze rozstawienie graczy będzie wyglądało adekwatnie – gracze rozstawieni z pozycji 5-8 będą wylosowani po jednym do każdej ćwiartki i tak dalej.

4. Turnieje: każdy turniej, rozgrywany oficjalnie w ramach SM musi zostać poprzedzony stosownym newsem na stronie: http://www.veniv.prv.pl (aby każdy z graczy miał możliwość zgłosić swój udział). Każdy turniej składa się z 5 rund, zatem może w nim zagrać maksymalnie 32 graczy. Jeśli zainteresowanie SM będzie większe, wprowadzone zostaną stosowne zmiany, tak, aby zgodnie z założeniem organizatorów w evencie mógł wziąć udział każdy chętny członek klanu. W przypadku braku zainteresowania i zgłoszenia się np. 20 graczy, losowa część z nich automatycznie awansuje do drugiej rundy i zdobędzie adekwatną dla danej rundy w danym turnieju liczbę punktów. W takim przypadku gracze wyżej rozstawieni będą uprzywilejowani i to im winno się przyznawać wolne losy w pierwszych rundach.
4.1. Mappool: zostanie ogłoszony w stosownym newsie przed każdym turniejem. Każdy rozgrywany turniej może mieć swój indywidualny mappool, nie jest to jednak stałą zasadą, mappoole dla turniejów mogą się powtarzać.
4.2. Turnieje rangi „Small” – charakteryzować się będą tym, że wszystkie ich rundy rozgrywane będą w systemie Bo1. Wybór map zależy od decyzji organizatorów i mogą one wyglądać następująco:
– cały turniej może być rozegrany na jednej mapie, wybranej przez organizatorów;
– poszczególne rundy danego turnieju mogą być rozgrywane na konkretnych mapach wskazanych przez organizatorów (uwaga: w tym wypadku wszystkie mapy dla każdego pojedynku danej rundy muszą być takie same!);
– mogą być wybierane na drodze eliminacji przez graczy – w tym wypadku gracze będą kolejno i na zmianę odrzucać po jednej mapie, aż zostanie wyłoniona jedna mapa na której zostanie rozegrany pojedynek (jeśli gracze nie będą w stanie się porozumieć co do kolejności odrzucania map, to prawo do decyzji będzie miał gracz sklasyfikowany wyżej w rankingu, a w przypadku posiadania tej samej ilości punktów – gracza który ma odrzucać mapę jako pierwszy wskaże któryś z organizatorów).
Punktacja turnieju omówiona została w punkcie 3.1.
4.3. Turnieje rangi „Middle” – charakteryzować się będą tym, że wszystkie ich rundy rozgrywane będą w systemie Bo3. Wybór map zależy od decyzji organizatorów i mogą one wyglądać następująco:
– wszystkie pojedynki mogą odbyć się na mapach wskazanych przez organizatorów;
– organizatorzy mogą wskazać mapy startowe dla konkretnych rund lub wszystkich rund, a pozostałe mapy wybiorą gracze na zasadzie „wybór przegranego” (przegrany gracz wskazuje mapę, jednak wcześniej gracz wygrany ma prawo zbanować jedną mapę). Uwaga, mapy nie mogą się powtarzać!
– mogą być wybierane na drodze eliminacji przez graczy – w tym wypadku gracze będą kolejno i na zmianę odrzucać po jednej mapie, aż zostanie wyłoniona jedna mapa na której zostanie rozegrany pojedynek (jeśli gracze nie będą w stanie się porozumieć co do kolejności odrzucania map, to prawo do decyzji będzie miał gracz sklasyfikowany wyżej w rankingu, a w przypadku posiadania tej samej ilości punktów – gracza który ma odrzucać mapę jako pierwszy wskaże któryś z organizatorów).
Uwaga, mapy nie mogą się powtarzać! Punktacja turnieju omówiona została w punkcie 3.1.
4.4. Turnieje rangi „Grand” – charakteryzować się będą tym, że wszystkie ich rundy rozgrywane będą w systemie Bo5. Wybór map zależy od decyzji organizatorów i mogą one wyglądać następująco:
– wszystkie pojedynki mogą odbyć się na mapach wskazanych przez organizatorów;
– organizatorzy mogą wskazać mapy startowe dla konkretnych rund lub wszystkich rund, a pozostałe mapy wybiorą gracze na zasadzie „wybór przegranego” (przegrany gracz wskazuje mapę, jednak wcześniej gracz wygrany ma prawo zbanować jedną mapę). Uwaga, mapy nie mogą się powtarzać!
– mogą być wybierane na drodze eliminacji przez graczy – w tym wypadku gracze będą kolejno i na zmianę odrzucać po jednej mapie, aż zostanie wyłoniona jedna mapa na której zostanie rozegrany pojedynek (jeśli gracze nie będą w stanie się porozumieć co do kolejności odrzucania map, to prawo do decyzji będzie miał gracz sklasyfikowany wyżej w rankingu, a w przypadku posiadania tej samej ilości punktów – gracza który ma odrzucać mapę jako pierwszy wskaże któryś z organizatorów).
Uwaga, mapy nie mogą się powtarzać! Punktacja turnieju omówiona została w punkcie 3.1.
4.5. Turniej Mistrzów – będzie dwufazowy – w pierwszej fazie turnieju gracze rywalizować będą w jednej z dwóch grup. Każda grupa będzie składała się z czterech graczy. Gracze zostaną rozlosowani do grup w następujący sposób:
Grupa A:
– gracz top1 lub top2
– gracz top3 lub top4
– 2 graczy z top5-top8
Grupa B:
– gracz top1 lub top2
– gracz top3 lub top4
– 2 graczy z top5-top8
Z obu grup wyjdzie 2 najlepszych graczy, którzy od razu awansują do drugiej fazy turnieju, będącej jednocześnie półfinałem i rozgrywanej w formie drabinki. Zwycięzca Grupy A zagra z drugim graczem Grupy B i odwrotnie. Zwycięzcy zagrają ze sobą mecz finałowy, nie będzie meczu o 3 miejsce. Zasady punktacji meczy grupowych wyglądają następująco:
– porażka – 0 pkt;
– zwycięstwo – 3 pkt;
W sytuacji w której więcej niż dwóch graczy będzie miało jednakową ilość punktów, decydować będzie bilans map. Jeśli bilans map również będzie jednakowy, organizatorzy turnieju zobligowani są do zarządzenia dogrywek.
Mecze w fazie pierwszej rozegrane zostaną w systemie Bo3, natomiast fazy drugiej w systemie Bo5.
Mapa startowa wybierana jest przez graczy – gracze będą kolejno i na zmianę odrzucać po jednej mapie, aż zostanie wyłoniona jedna mapa na której zostanie rozegrany pojedynek (jeśli gracze nie będą w stanie się porozumieć co do kolejności odrzucania map, to prawo do decyzji będzie miał gracz sklasyfikowany wyżej w rankingu, a w przypadku posiadania tej samej ilości punktów – gracza który ma odrzucać mapę jako pierwszy wskaże któryś z organizatorów). Pozostałe mapy gracze wybiorą na zasadzie „wybór przegranego” (przegrany gracz wskazuje mapę, jednak wcześniej gracz wygrany ma prawo zbanować jedną mapę). Uwaga, mapy nie mogą się powtarzać!

Dalsza część regulaminu podana zostanie wkrótce, musimy przestrzegać jednak kilku zasad:
1) Nie oszukujemy! – niedozwolone jest używanie programów wspomagających typu maphack, podpowiedzi od innych graczy itp.
2) Nie wyzywamy i nie obrażamy!
Niepożądane zachowania mogą doprowadzić do sankcji, takich jak:
– otrzymanie ostrzeżenia;
– zawieszenia;
– bana;

  • Twórca regulaminu: Zigu-Zigu

50 total views, 1 views today